משרד התחבורה מקדם תכנית רב שנתית לחישמול התחבורה הציבורית במרחבים העירוניים. תנאי מקדים מרכזי לרכש והפעלה של אוטובוסים חשמליים הוא הכנת תשתיות טעינה בהיקף נדרש. השיטה הנפוצה ביותר (אם כי לא היחידה) היא למקם את תשתיות הטעינה בחניונים או מסופי קצה. לצורך כך נדרשת קביעה של מספר פרמטרים ובהם סוג הטכנולוגיה, ההספק הנדרש, משך זמן הטעינה, מבנה המתקן, כמו גם כמות האוטובוסים ומיקומם במרחב החניון.
ההנחיות המוצגות בגירסה זו מהוות מסגרת מנחה לשימוש מתכנני החניון או המסוף. המסמך מציע עקרונות בסיסיים לקבלת ההחלטה מהו סוג התשתית הנדרשת על בסיס השימושים המוצעים/הקיימים/האפשריים במתקן, ומציג את ההשלכות מבחינת גאומטריה ותשתית.