שלום לכולם
שמרו את התאריך לכנס יום התחבורה הציבורית והתעדכנו בארועים שהיו ובארועים הבאים!
כמו כן ברצוננו לברך את פרופ' חיים אבירם על כניסתו לתפקיד יו"ר תחבורה היום ומחר.
בברכת שנה טובה של עשייה פורה והצלחות בקידום תחבורה בת קיימא בישראל,
תמר קינן, מנהלת תחבורה היום ומחר
|
שמרו את התאריך לכנס יום התחבורה הציבורית 2016: יום ה' ה-17 בנובמבר
יום התחבורה הציבורית הבינלאומי מצוין מדי שנה ברחבי העולם במטרה לקדם את מעמד התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. כמדי שנה הכנס המרכזי של יום התחבורה הציבורית ייערך בתל-אביב על-ידי תחבורה היום ומחר בשיתוף חברות התחבורה הציבורית. ההרשמה כאן באתר תחבורה היום ומחר.
|
![]() |
כנס קידום תשתיות לרכיבת אופניים ברשויות המקומיות: יום ב' ה-31 באוקטובר
הנכם מוזמנים לכנס "קידום תשתיות לרכיבת אופניים ברשויות המקומיות" שיתקיים ב-31 באוקטובר 2016 ברמת הנדיב, בשיתוף עם ארגון ישראל בשביל אופניים והשותפות לקיימות אזורית. הכנס יעסוק במכלול ההיבטים של תכנון עירוני ואזורי המקדם רכיבת אופניים כאמצעי ליוממות בת קיימא. מטרת הכנס להפגיש וליצור שיח בין מגוון גורמי המפתח השונים לקידום תחבורה אופניים. קהלי היעד: הדרג המקצועי ברשויות המקומיות, חברי מועצה, תושבים ובעלי עניין. הרשמה לכנס כאן באתר תחבורה היום ומחר. |
|
סקר דרכי הגעה למשתמשים בתחנת הרכבת בנימינה
מצורף שאלון קצר המיועד למשתמשים בתחנת הרכבת בנימינה.
מטרת הסקר להבין טוב יותר את ההרגלים והצרכים של נוסעי הרכבת תושבי האזור, על מנת לייעל ולשפר את דרכי ההגעה אל תחנת הרכבת ובפרט את שרות החנייה השמורה לרכב קארפול.
נודה לכם אם תקדישו מספר דקות מזמנכם למילוי הסקר, או העבירו את הפנייה לאנשים רלבנטיים למילוי הסקר.
תודה רבה בשם תחבורה היום ומחר והשותפות לקיימות אזורית.
|
|
מפגש מומחים בנושא הגדלת מקדם המילוי ברכב הפרטי: 14 בספטמבר 2016אחד האתגרים המרכזיים בצמצום היקפי הנסועה בישראל, הוא הגדלת מקדם המילוי ברכב הפרטי – כך שמספר המכוניות על הכביש יצטמצם באופן משמעותי, לאור התחזיות הקודרות אודות הגודש הצפוי בכבישי ישראל בשנים הבאות. בעולם קיימים כיום מספר פתרונות אך אינם נפוצים דיים בישראל, לעידוד נסיעה של מספר נוסעים ברכב. במפגש יציגו המשתתפים מחקרים ופרויקטים עכשוויים בישראל, במטרה לזהות את החסמים ולקדם ביצוע פרויקטים בתחום. אחד הפתרונות אשר הצגנו במפגש הוא הקמת חניוני קארפול בסמוך למרכזי תחבורה ומבני ציבור. פתרון זה מיושם בימים אלה לראשונה בישראל בפיילוט, יוזמת תחבורה היום ומחר, בחניון תחנת הרכבת בנימינה. השתתפו במפגש נציגי משרד התחבורה, האקדמיה, חברות היעוץ והתכנון, רשויות מקומיות והמגזר הפרטי. בארוע נוצרו שיתופי פעולה חדשים. מסרים עיקריים שעלו מן הארוע: נסיעות משותפות הן אמצעי משמעותי להפחתת הגודש ולקידום תחבורה בת קיימא, וההשקעה בפרויקטים להגדלת מקדמי המילוי עשויה להיות בעלת תועלת משמעותית למשק; חנייה שמורה היא גורם משיכה אטרקטיבי וחשוב לקארפול, כפי שמקובל בעולם; יש לעודד נסיעות משותפות על בסיס נסיעה שמתקיימת ממילא ולא לייצר נסיעות נוספות של נהגים לצורך חיפוש נוסעים; יש צורך באסדרה בחוק של נושא חניית הקארפול, בתמרור ובתקנות; יש צורך לאפשר מציאת שותפים לנסיעה באמצעים נוספים שאינם תלויים בסמארטפונים; חשוב שעידוד נסיעות משותפות לא יהיה על חשבון יעילות התחבורה הציבורית. למצגת בנושא חנייה שמורה לרכב קארפול והמיזם בתחנת הרכבת בנימינה |