חוק מוקד מידע לתחבורה הציבורית (תיקון 98 לפקודת התעבורה)

כותב הפרסום: 
שלי יחימוביץ', נחמן שי, יריב לוין
שנה: 
2011
פתח/הורד קובץ: 
הפרסום: 

מטרת החוק היא לשפר את השירות הניתן למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל ולעודד את השימוש בה, באמצעות הסדרה ושיפור של המידע הניתן למשתמשים. החוק מחייב את החברות החברות המפעילות את קווי התחבורה הציבורית להעביר מידע שוטף ומפורט לגבי קווי השירות שהן מפעילות למרכז מידע ארצי מאוחד, שיאפשר לנוסע לקבל מענה פשוט וזמין באמצעות שיחת טלפון אחד או כניסה לאתר אחד. נושא שני בו החוק עוסק הוא המידע לנוסע על גבי תחנות האוטובוס: החוק מחייב את המפעיל להציב בכל תחנה המשמשת קו שירות שהוא מפעיל, מפה המפרטת את מהלך קו השירות, וכן שילוט הכולל זמני מתן השירות, תדירות הקו ודרכי התקשרות עם בעל הרישיון ועם מרכז המידע הארצי. נושא שלישי הוא הצבה הדרגתית של שילוט אלקטרוני בתחנות האוטובוס ברחבי הארץ, באחריות משותפת של משרד התחבורה והרשויות המקומיות.

לחוק יתרונות כלכליים, חברתיים וסביבתיים והוא יתרום לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ולבלימת המעבר לשימוש ברכב הפרטי. הצעת החוק גובשה בתיאום עם משרד האוצר ומשרד התחבורה והיא תואמת את החלטת הממשלה בנושא מיום 12.08.07. הצעת החוק עברה בכנסת קריאה שנייה ושלישית, והיא נכנסה לתוקפה החל מה-1 בינואר 2012.

 

מתוך דברי התודה של ח"כ שלי יחימוביץ' לאחר העברת החוק:

"אני מבקשת להודות לכל מי שהיו שותפים לחקיקת החוק החשוב הזה, בראש ובראשונה לשר התחבורה ישראל כץ, ששיתף אתנו פעולה באופן מלא, גיבה את החוק, היה חף מכל רצון לקרדיט, ואלמלא שיתוף הפעולה שלו והתקצוב של משרדו ושל האוצר, החוק הזה לא היה עובר. מדובר בחוק תקציבי.

אני רוצה להודות ליושב-ראש הוועדה אופיר אקוניס, שדחף את החוק וקידם אותו למרות סדר-היום העמוס של הוועדה שהוא עומד בראשה; לאלכס לנגר, יהודה אלבז ושלמה כץ ממשרד התחבורה, שסייעו לנו רבות מאוד. לתמר קינן מ"תחבורה היום ומחר", לנועם סגל, דוקטורנט לענייני סביבה ואנרגיה ופעיל מרכזי בארגונים סביבתיים, ולעמית בן-צור, עוזרי הפרלמנטרי לשעבר. כל השלושה האלה כתבו את החוק – את טיוטת החוק לפני שעברה את השינויים המתבקשים במהלך דיוני הוועדה וההידברות עם משרדי האוצר והתחבורה; עמית גם ליווה את החוק במרץ רב במשא-ומתן מול המשרדים השונים. אני רוצה להודות גם למיכה פרלמן ממשרד האוצר, שליווה את החוק הזה בנועם הליכות שהוא לא מובן מאליו כשמדובר בפקידי האוצר, ולשבח אותו על שיתוף הפעולה ועל הנכונות שלו; לצוות של ועדת הכלכלה, ובראש ובראשונה לשתי הנשים הנפלאות לאה ורון מנהלת הוועדה ואתי בנדלר היועצת המשפטית – התברכת, אופיר, בצוות משובח במיוחד – ולשותפי לחקיקה, חבר הכנסת יריב לוין וחבר הכנסת נחמן שי.

אני רוצה לציין: יריב, היה תענוג לעבוד אתך ואתה היית הרוח החיה, קידמת את המשא-ומתן עם משרדי הממשלה השונים. תודה רבה לך.

החוק הזה הוא חוק לרווחת הציבור, לרווחת ציבור עני וציבור מעמד הביניים. הוא ינגיש את התחבורה הציבורית ובכך וגם יסייע בעקיפין בהפחתת זיהום האוויר. אני בטוחה שהוא ישרת את הציבור היטב. תודה רבה."

 

לקריאת נוסח החוק המלא

התוכנית לתיקצוב ופריסת השילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס ברחבי הארץ

הודעה לעיתונות על התיקון לחוק

הנחיות להצבת שילוט סטאטי בתחנות אוטובוס

הנחיות לתכנון שילוט מתחלף בתחנות תחבורה ציבורית