פיתוח נתיבי תחבורה ציבורית - פנייה לממשלת ישראל

כותב הפרסום: 
חזית ארגוני תחבורה
שנה: 
2011
קטגוריית פרסום: 
הפרסום: 

 

27.10.2011

לכבוד: ראש ממשלת ישראל – מר בנימין נתניהו

ח"כ ישראל כץ - שר התחבורה והבטיחות בדרכים

 

הנדון : פיתוח נתיבי תחבורה ציבורית בישראל

 

אנו, חברות התחבורה הציבורית וארגוני החברה האזרחית, פונים אליך בבקשה לקדם את פיתוחה של תחבורה בת קיימא בישראל, בעזרת הגדלת כמות נתיבי תחבורה ציבורית.

כחלק מהתפיסה כי יש לתת עדיפות לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, מסיבות כלכליות, חברתיות וסביבתיות, ממשלת ישראל משקיעה משאבים רבים כיום לקידום מערך התחבורה הציבורית, כפי שמשתקף בתוכנית 'נתיבי ישראל'.

כיום, האוטובוסים מהווים מרכיב עיקרי במערך התחבורה הציבורית בישראל. מערך אוטובוסים מהיר, יעיל ונגיש, ישפר את השירות וכפועל יוצא את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית. נתיבים בלעדיים לתחבורה הציבורית, המעניקים לה יתרון ניכר אל מול הרכב הפרטי וניתנים למימוש בעלות השקעה נמוכה יחסית, הינו כלי ראשון בחשיבותו למטרה זו.

דוגמאות רבות ברחבי העולם הוכיחו זה מכבר כי נתיבים ייעודים לתחבורה ציבורית מביאים לגידול משמעותי במהירות הנסיעה וכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית. כבר בשנת 1999 קבעה ממשלת ישראל כי בכל כניסה לעיר ובה יש 3 נתיבים או יותר, יוקצה נתיב אחד לנתיב תחבורה ציבורית. על פי הנתונים שבידי חברות התחבורה הציבורית וארגוני החברה האזרחית, נתיבים אלויאפשרו חסכון ממוצע של כ- 50% בזמן הנסיעה, בעלות השקעה של 150 מיליון שקלים. עלות זו נמוכהמשמעותית מעלות פיתוח מסילות וניתנת ליישום בטווח זמן קצר.

לאור כל זאת, אנו פונים אליך בבקשה לקדם ולהכשיר כמות משמעותית של נתיבי תחבורה ציבורית, בכניסה לערים ובתוך תחומי הערים.

 

על החתום,

גדעון מזרחי

יו"ר אגד

רפי שמואלי

מנכ"ל חברת דן

אילן קרני,

מנכ"ל חברת מטרופולין

משה לסקר

מנכ"ל ואוליה

ואליד עפיפי

מנכ"ל נתיב אקספרס

תמר קינן

מנכ"ל תחבורה היום ומחר

מור גלבוע

מנכ"ל מגמה ירוקה

דני קומיסר 

יו"ר תחבורה בדרך שלנו

רון גרליץ ועו"ד עלי חיידר  מנכ"לים שותפים, עמותת סיכוי

יוסי סעידוב

מנכ"ל 15 דקות

הרב שמעון לוי

מנכ"ל מסגרת שמעיה

גיא נרדי, מנכ"ל קהילת ת"א-יפו של החברה להגנת הטבע

חיים פרנקל

מנכ"ל עלי שיח