ממצאי הסקר החברתי בנושא תחבורה ציבורית / הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
12 באוגוסט 2008 153/2008
שירותי ממשל בישראל - ממצאים ראשונים מתוך הסקר החברתי 2007
כתב: מר מיכאל שפרנסקי
לקבלת הסברים והבהרות באשר לתוכן הודעה זו ניתן לפנות אל יחידת קשרי עיתונות
בטל: 050-6235124 02-6527845 1
8. תחבורה ציבורית
58% מכלל בני 20 ומעלה נסעובשנה האחרונה באוטובוסים השייכים לתחבורה ציבורית: 63% מהנשים, לעומת 53% בקרב גברים. עולי 1990 ואילך משתמשים בתחבורה ציבורית בשיעורים גבוהים יותר מאשר ילידי הארץ (75% לעומת 52%, בהתאמה), ויהודים משתמשים יותר מערבים (62% לעומת 39%, בהתאמה). עלייה בהכנסה חודשית ברוטו לנפש במשק הבית מלווה בירידה בשיעור המשתמשים בתחבורה ציבורית: בתחבורה ציבורית משתמשים 66% מאלה שמתגוררים במשקי בית בהם הכנסה ברוטו לנפש עד 2,000 ₪, לעומת 49% מאלה שמתגוררים במשקי בית בהם הכנסה ברוטו לנפש מעל 4,000 ₪. כמו כן, החל בגיל 30, עולה הנוסעים באוטובוסים. שיעור נמוך יותר של מועסקים נוסעים באוטובוסים מאשר אנשים בלתי מועסקים ואלה שאינם שייכים לכוח העבודה ( 53% לעומת 68%). כמחצית מאלה שמתגוררים במשק בית שלרשותו עומד לפחות רכב אחד נסעו באוטובוס, לעומת 78% מאלה שמתגוררים במשק בית שאין ברשותו רכב.
יישובים המונים 50,000 תושבים ומעלה: 88% מתושבי בני ברק, 86% מתושבי בית שמש ו-79% מתושבי ירושלים משתמשים בתחבורה ציבורית, לעומת 47% מתושבי מודיעין ו-53% מתושבי ראשון לציון.
76% מכלל בני 20 ומעלה סבורים שתפקודה של התחבורה הציבורית בישראל הינו טוב: 87% בקרב הערבים, לעומת 74% בקרב היהודים .
9. רכבת ישראל
37% מבני 20 ומעלה נסעו ברכבת: 39% מאלה שמתגוררים במשקי בית שלרשותם עומד לפחות רכב אחד נסעו ברכבת, לעומת 30% מאלה שמתגוררים במשקי בית שלרשותם אין רכב.
עלייה ברמת ההכנסה החודשית ברוטו לנפש מלווה בעלייה בשיעורי הנוסעים ברכבת: 25% מאלה שמתגוררים במשקי בית בהם ההכנסה ברוטו לנפש עד 2,000 ₪, לעומת 47% מאלה שמתגוררים במשקי בית בהם ההכנסה ברוטו לנפש היא מעל 4,000 ₪. 40% מהשייכים לכוח העבודה נסעו ברכב בשנה האחרונה, לעומת 28% מהלא שייכים לכוח העבודה.
81% מכלל בני 20 ומעלה סבורים שתפקודה של רכבת ישראל טוב: 92% מהערבים לעומת 78% מהיהודים, 90% מעולי 1990 ואילך, לעומת 78% מילידי הארץ. אין הבדלים בתפיסות לגבי תפקודה של רכבת ישראל בין אלה שמשתמשים בה לבין אלה שאינם משתמשים.